layout

Friday, December 23, 2011

Bercinta Biar Satu, Berkawan Biar Beribu♥


Salam 1Malaysia kepada semua yang sudi menunggu entry baru saya tidak kira hujan atau panas. I really appreciate it. Entry saya kali ini berkisah tentang lesen. LESEN?? mesti kamu semua tertanya-tanyakan, kenapa pulak pasal lesen nie?? tp memang saya nak bercerita tentang lesen. Lesen yang saya nak cerita ini, bukanlah lesen kereta, lori, bulldozer, aeroplane or kapal selam tapi lesen untuk berkawan. Lesen ini cipta sendiri oleh saya...hehe..lepas ini boleh la saya dapat anugerah nobel..hihi..dan disebabkan tidak tahu nak buat apa masa lapang, jdi saya cipta lesen baru iaitu " SMARTBOY'S LAW ".

Definition for this Smartboy's Law is you must follow the step. Pertukaran setiap lesen bergantung kepada partner masing-masing. Jika partner masing-masing bersetuju untuk ke lesen yang seterusnya; So, beralih la ke lesen seterusnya tapi peralihan ke lesen seterusnya tidak boleh ada paksaan. ^_^


Senarai Lesen ( SMARTBOY'S LAW ) :-

1. Friendly License ( Lesen Berkawan )
   - Anda mula berkenalan dan berborak dengan dia (boy/girl) dan dia sejutu ingin menjadi kawan anda.

2. Disturb License ( Lesen Kacau )
   - Anda sering kacau dia (boy/girl) apabila dia sedang buat kerja or yang seumpama dengannya.

3. Joke License ( Lesen Gurau )
   - Anda selalu buat dia (boy/girl) ketawa dengan lawak jenaka anda dan dia (boy/girl) rasa selesa bila bersama anda.

4. Money License ( Lesen Belanja )
   - Anda terdetik untuk membelikan sesuatu untuk dia (boy/girl) walaupun tidak diminta untuk dibelanja.

5. Miss License ( Lesen Rindu )
   - Sehari anda tidak berjumpa, bercakap or message (sms) dengan dia (boy/girl), anda tidak boleh duduk diam dan sentiasa teringat kepada dia (boy/girl).

6. Caring License ( Lesen Caring )
   - Anda sentiasa ingin tahu bagaimana keadaan dia (boy/girl) pada hari-hari yang berlalu dan anda sering mendengar masalah yang dihadapi oleh dia (boy/girl) serta cuba untuk mencari penyelesaian.

7. Allure License ( Lesen Manja )
   - Anda sering bergurau-gurau manja dengan dia (boy/girl) dan sering buat dia (boy/girl)  ketawa apabila sedang bersedih.

8. Love License ( Lesen Sayang )
   - Anda selalu disamping dia (boy/girl) apabila dia (boy/girl) didalam kesusahan dan anda akan setia bersama dia (boy/girl) walaupun anda berjauhan daripada dia (boy/girl) yang tersayang.

9. Ring License ( Lesen Cincin )
   - Anda dapat merasakan dia (boy/girl) sungguh sesuai dengan anda dan anda tidak dapat melupakan dia (boy/girl) walaupun sesaat. Anda juga telah melamar untuk bertunang dengan dia (boy/girl) dan dia terima anda.

10. Legal License ( Lesen Halal )
   - Setelah anda bertunang, anda pun berhajat untuk sehidup semati dengan dia (boy/girl) dan dia terima pelawaan anda untuk hidup bersama-sama dibawah satu bumbung. Anda berbahagia bersama yang tersayang sehingga keakhir hayat.


Selesai sudah penerangan tentang " SMARTBOY'S LAW ". So, saya rasa jika anda follow this law, berkemungkinan anda akan berbahagia bersama pasangan anda sehingga ke akhir hayat..Insyaallah ^_^..terpulang kepada anda sama ada ingin follow this law or not. Tiada paksaan. Itu sahaja untuk entry saya pada kali ini dan berharap anda semua akan menanti entry saya yang akan datang..Wasalam XD

1 comment: