layout

Wednesday, June 27, 2012

Ujian Komputer JPJ saya FAIL..!! T_T


Salam 1Malaysia!!
Saya kali ini nak berkongsi masalah saya dengan anda semua. Masalah saya ini rasa geram pun ada, rasa lawak pun ada..tapi rasanya campur dua-dua kot..haha..Masalah saya ialah masalah untuk ambil lesen kenderaan. Lawakkan sekarang baru saya nak ambil lesen? Orang kebanyakkannya lepas SPM terus ambil lesen tapi saya tak pun..Saya target dapat lesen kapal terbang dulu..KAU ADA?!! hihi..tapi disebabkan perang psychology dengan orang sekeliling..so, saya pergi ambil lesen motor dulu..kereta nanti la..haha.
Pada 28/6/2012,
Selepas saya dengar ceramah selama 8jam, memang rasa menyampah gila and rasa nak keluar pun ada bila dengar ceramah tu..nasib baik dah dengar, tapi lepas tu kena buat ujian komputer JPJ pula dah..memang saya tak baca langsung buku JPJ tu, dengan yakin boleh jawab pakai logik.

Soalan mula-mula dia test pasal warna dan penglihatan, memang senang saya jawab macam makan kacang je..tapi bila start soalan pasal statik + sistem kejara + entah sistem apa lagi tanya saya pun tak tahu..memang blank terus..memang jawab guna pemikiran tersangat logik..haha..lepas jawab soalan, dengan yakin saya tak semak balik jawapan..dah confident betul..haha..dengan harapan paling kuat pun dapat 45/50 je tapi saya dapat 35/50..ppeergghhhh!!! hancur hatiku..malu pun ada..dah la markah lulus at least 42/50..memang agak sedih la sebab nak kena repeat balik + kena bayar RM30..uhuhu

*korang mesti gelak kan..ok fine~ uhuhu

So, the conclusion kena rajin baca buku JPJ..hahaha..tapi lepas ini saya nak download software ujian JPJ, boleh buat latihan dekat rumah..Kalau ada yang nak download SOFTWARE UJIAN JPJ klik link dekat bawah ini..

SEMOGA BERJAYA KEPADA YANG BARU NAK AMBIL LESEN :)
: : Wasalam : :

2 comments:

  1. kesian kapten..untunglaa..tak bace buku..kahkahkah

    ReplyDelete
  2. untung lar..huhuhu..sy dh de P (darat je) kau ada? *sorry..just kiding~

    ReplyDelete