layout

Thursday, February 3, 2011

Menembak ;)

Kali nie aku nk citer pasal pngalaman aku skit...aku masuk kadet polis kat maktab...aku dah 5 thun msuk kadet polis sjak form 1 lgi....Pda thun lpas,aku telah mngikuti latihan menembak kat IPD Barat Daya,P.Pinang...kat sana telah brkursus n diajar selama 2 hari cara mnggunakan senjata api..snjata yg aku guna ialah M-16...dasyat giler..!!! :D


M-16 tu x la berat sngat, lebih kurang 1.5kg je...mse kat IPD tu,smua skolah daerah Barat Daya trmasuk maktab la aku...bleh dikatakan penat gak la...wlaupun cuma kursus je..hehee :)...bila tiba je hari yg sbenar utk menembak,lgi dasyat giler..!!!:D...aku menembak kat Lapang Sasar,IPD Kulim,Kedah...Aku kne bngun kul 5 pagi...hmmm,mlas giler nk bngun klau ikutkan hati nie tp nk wat mcm mna truck polis nk dtg kul 6 pagi....yg lgi sedih, kne denda plak tu sbab lmbat brkumpul...huhuhu...x pasal2 kne pamping 50 kali pagi2 tu, dah la pakai uniform polis lgi...uhuhu....lpas je smpai kat lpang sasar, aku diberi taklimat sblum menembak...smntara mnunggu giliran mnembak, entah mcm mne satu pristiwa memalukan tp lwk telah trjadi...korang nk tau x?? tapak kasut aku trcabut...huhuhu...malu giler,sume org nmpak kot,siap ada yg gelak lgi...hahaha:D..mcm2 cara aku wat utk cover...aku guna rubber band,gam kertas utk cantum balik tapak kasut aku tp trcabut balik..hahaha :D..last2 aku guna tali kasut, bru ok :)...klau korang nmpak msti nk gelak gak..hahaha :D...

Selama 1 jam mnuggu, telah tiba giliran aku mnembak plak....hehehe :)..time tu aku pinjam kasut junior aku...nasib baik dia bgi pinjam, klau x aku x tau nk wat mcm mne...Aku mnembak kiranya hebat gak la...sume peluru kena sasaran x de yg miss pun, cuma x tepat je la...hehehe:)..drpd kwn aku, ada yg tembak tupai tanah, busut anai2 n klau ada monyet, dgn monyet2 dia nk tembak...hahaha :D...sapa yg trmakan cili, dia la yg trasa pedasnya..hahaha :D...masa pnyampaian hadiah...maktab aku, MRSM Balik Pulau telah conquer 1st prize n 2nd prize...dpt hamper besar giler...hahaha :D..tp pape pun mmang best n enjoy....nie akan jdi pngalaman yg i will not be forget forever.... :D


No comments:

Post a Comment